تحولات بنیادین در ارتباطات حال حاضر موجب تحولات در فرهنگ ، اقتصاد و اجتماعی گردیده و موجب بعد زمان و مکان از بین برود در این میان تحولات در صنعت قابل انکار نیست از زمان بکارگیری شیوه های نوین ارتباطات در کسب و کار موجب تغییرات در تهیه مواد اولیه ، فرآیندهای تولید ، بازاریابی ، فروش و توزیع بخصوص بازاریابی اساسی قرار گرفته است .

با تحقیقات میدانی از بکارگیری شیوه های نوین ارتباطات در واحدهای صنعتی چندان رضایت بخش نیست .

تحولات نرم افزایی درطراحی وب سایت و همچنین در بازاریابی در مرحله وب 2 و نسل چهارم بازاریابی مبتنی بر بازاریابی درونگرا واقع گردید و بکارگیری این شیوه نوین در صنایع جدیت پیشتری را می طلبد.

مدیر و موسس آموزشگاه فنی حرفه ای آزاد موسسان تجارت فردا در طول سی سه سال ممارست در امور بازرگانی واحدهای صنعتی و همچنین در کنار اساتید دانشگاه افتخار خدمت این شیوه نوین به واحدهای صنعتی نصیب مان گردید.

مدیریت کسب و کار تجارت الکترونیک بخصوص بازاریابی درونگرا اصطلاحا” ( شبکه اجتماعی ) گویند مهمترین نقش در توسعه محصولات ، فرآیندها و سهم بازار پایدار واحدهای صنعتی را برآورد می سازد .